جستجوی تور باکس
ورود اعضا باکس
جستجوی تور ثابت

یاهو

یزد همیشه یاد آور بادگیرهای زیبا ست و اولین شهر خشتی در...

یزد همیشه یاد آور بادگیرهای زیبا ست و  اولین شهر خشتی در جهان محسوب می شود. همیشه دوست داشتم به این شهر زیبا سفر کنم. بالاخره ما در بهمن 1390 با دو تا دوستان عزیز به فکر تدارکات این سفر سه روزه افتادیم. از اول بنا داشتیم با قطار بریم. برای تهیه بلیط یک هفته قبلش به آژانس مراجعه کردیم. برای تاریخ برگشت تونستم بگیریم ولی برای رفت گفتند موجود نیست و  همان روز می توانید از راه آهن بگیرید. چون آخر هفته بود مسلما از قبل فروحته شده بود. اول خواستیم با اتوبوس بریم که با راهنمایی یکی از دوستان یزدی تونستیم بلیط کرمان را خریداری کنیم. چون قطار کرمان در ایستگاه یزد توقف دارد. برای رزرو هتل هم به چندین هتل سنتی تماس گرفتیم. ولی قیمتها بالاتر از حدی بود که ما در نظر گرفته بودیم. به فکر اقامتگاهی بودیم که هزینه کمی در برداشته باشد که توسط یکی از دوستان عزیز فراهم شد و ما در یک مهمانسرای متوسط الحالی نزدیک هتل صفاییه جا گرفتیم. با توجه به اینکه همه خانوم بودیم در کوپه خواهران بودیم . یکی از همسفرهای ما تاکنون سوار قطار نشده بود و تجربه قطار برایش جالب بود. بنا بود قطار ساعت یک شب به یزد برسد که تقریبا سر ساعت رسید. با یک تاکسی راه آهن خود را به مهمانسرا رساندیم. و از فرط خستگی خوابیدیم.صبح برای خرید لوازم صبحانه بیرون رفتم و سراغ نانوایی رو گرفتم که به نانوایی که تنوری بود و با ذغال پخت می کرد رسیدم. نانهای گرد و حجیمی گرفتم و برگشتم. بعد از صرف صبحانه شورع کردیم به بازدید از جاهایی که از قبل فهرست کرده بودیم. اولین جایی که به خاطر نزدیکی اش با تاکسی غیر دربستی رفتیم دخمه زرتشتیان بود. که به برج خاموشان هم معروف هست.